Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't.
Has perdut el teu correu d'activació?
26 de Juliol del 2017, 14:50:07

Autor Tema: Projecte: Simulador de ciutats (cityBuilder) amb pygame.  (Llegit 1367 cops)

MrCarri

• Nou
  • *
  • Missatges: 2
    • Veure Perfil
Projecte: Simulador de ciutats (cityBuilder) amb pygame.
« el: 06 de Octubre del 2015, 19:44:17 »
intro del projecte:

Bones!

Pel qui no em conegui, sóc l'Alexandre Carrillo, de 2n d'enginyeria informàtica, i vaig proposar a la reunió de TecnoUAB de fer un joc amb pygame.

El joc:

Es tractaria de fer un joc del tipus city builder, que es un genere que considero que va néixer a l'any 1982, sent el primer joc del génere utopia, tot i que el primer joc important d'aquest génere es Simcity, que va aparéixer a l'any 89 de la companyia Maxis, actualment una subdivisió d'EA. Simcity va ser una refèrencia fins a aquest ultim any, amb l'aparició d'un dels més populars jocs a steam, Cities Skylines.  Altres jocs "coneguts" del génere podrien ser Imperium Civitas II o la saga Tropico.

Aquest génere s'enfoca més en en el creixement continu i la sostenibilitat d'una ciutat que en arribar a un objectiu fixe.

A nivell del projecte, hi tindriem 2 parts ben diferenciades:

- Desenvolupar la lógica del joc des de 0 utilitzant python 3 i la biblioteca pygame.
- Dissenyar tota la part gràfica de 0 amb pixel art

Els reptes que proposa el joc van lligats a desenvolupar un sistema monetari sostenible, amb recaptació d'impostos i un sistema d'economia de mercat, on a més de controlar els diners haurem de controlar també l'abastiment i les infraestructures, a més de la defensa .

La idea es ambientar el joc a l'any 1500, en una societat colonial ubicada en un arxipélag. Tindrem una dependéncia  d'una metrópoli que ens reportarà beneficis i maldecaps, a més de posibilitat de establir guerres amb altres colònies enemigues. 

El joc serà en pseudo 3d. El sistema de tiles ja el tinc dissenyat i programat, puc fer mapes de la mida que es vulgui i aviat implementaré un sistema per podernos desplaçar pel mapa a nivell aeri.

Ara per ara, només us puc mostrar un assaig del que seria el mapa, que és el següent:

A nivell gràfic, he de dir que he fet pixel art amb anterioritat, però trigo molt a poder obtenir un resultat satisfactori .

Aniré actualitzant aquest post amb totes les novetats.

Joan Cano

• Admin
  • Nou
  • Missatges: 11
    • Veure Perfil
Re:Projecte: Simulador de ciutats (cityBuilder) amb pygame.
« Respondre #1 el: 26 de Octubre del 2015, 20:44:09 »
Espero actualitzacions aviat!

Sóc una mica aficionat a aquest gènere de jocs i els antics de vista isomètrica tenen un noséquè especial que per la meva opinió personal els fa millors.

Segurament ja coneixis OpenTTD (pel que no, li deixo un link), podries agafar parts de la lògica del joc (per què reinventar la roda? :P) i passar-les a Python.

Pel que fa a la part gràfica, potser et podria aconseguir algú que et proporcionés material (no t'ho aseguro).

Encara que no pugui participar activament, m'agradaria que el projecte tiri endavant i com pugui intentaré proporcionar-te ajuda.

MrCarri

• Nou
  • *
  • Missatges: 2
    • Veure Perfil
Re:Projecte: Simulador de ciutats (cityBuilder) amb pygame.
« Respondre #2 el: 08 de Gener del 2016, 18:30:51 »
Hola, el projecte segueix endevant (obviament) Ho he tingut força parat (es a dir, no toco res des de l'octubre, siguem sincers) mes que res perqué m'he anat dedicant a altres coses i al final ho vaig oblidar bastant. No obstant, d'ara en endevant, el projecte segueix a tope. Ara mateix es possible navegar pel mapa de tiles amb mapes bastant grans i ja, haig de fer bastants millores en el rendiment (que he aprés en aquests mesos). No sé si está permes el doble post, o editaré aquest missatge i afegiré les últimes novetats.

Segurament em centri en aspectes de diseny per avançar la part gràfica i així aprofito per ensenyar resultats i ferme el xulo  ;D.

Update de disseny:

Ara, a partir d'un fitxer, es poden dissenyar les illes, per estandaritzar, de 10 x 10 tiles, tot i que es pot navegar per mapes de 50x50 o més grans, amb el sistema de vista aèria. (el gif no es veu gaire bé, pero es per ensenyar la càmera i el resultat).

El fitxer seria així, que donaria com a resultat la illa anterior del gif

Al fitxer, la 'o' vol dir que posara l'esprite "generic" o indefinit, i de moment, la 'g' vol dir grass

El que fa el Constructor del mapa primer de tot:

• Recorre la matriu del mapa
  • Per a cada element, hi crea una Tile buida
  • Es calcula l'equivalent a la matriu del fitxer, per saber el tipus de tile que ha de ser
  • Es canvia el tipus de la tile (Més endevant, canviarà els atributs de la tile per poder-hi construir o poder extreure un recurs)
  • Es passa a la següent

Després, el "pintor" per pantalla segons el tipus de la tile que té, amb un diccionari sap quin sprite ha de posar (així, evitem carregar sprites cada cop que creem la tile)

i de moment res més,

com a feina futura, vull afegir més tiles, i poder posar casetes o no, i després, quan es pugi construir, ja afegiré més mecàniques

salutacions!
« Darrera modificació: 09 de Gener del 2016, 16:17:35 per MrCarri »